Tippeopavontuur.reismee.nl

Twee dagen Sydney

Sydney is groot maar het voelt super relaxt en wijds aan. Na een ontbijtje van fruit, yoghurt en toast met bacon (...) and eggs konden we er weer tegen aan. Het B&B ligt op een mooie, gunstige locatie; midden in de stad maar wel met eigen tuin, en daar ontbijten we dan prinsheerlijk:-)

We zijn woensdag naar de Harbour Bridge gewandeld, 500 meter van het B&B vandaan. Aan een famous 'bridge climb' hebben we ons niet gewaagd. Een 3,5 uur durende klim onder begeleiding van een gids, gezekerd aan touwen. Van onderaf is die brug ook best mooi hahaha. Langs de gezellige haven met entertainment naar het Opera House gewandeld en deze van dichtbij bekeken. Het was stikkie heet maar die kleine lag lekker te slapen in de kinderwagen na haar broodje en flesje melk dus wij hebben onze route vervolgd. We zijn goed mobiel ondanks slaapjes en voedingen. We maken vooraf een gesmeerde boterham in stukjes klaar en nemen fruithap en flesje mee. Dus onderweg in het park gaat er een broodje in (naast een groep oude van dagen die een uitjes hadden met de verzorgingsflat. Ze aten hun stukjes brood net zo klein als Tippe met hun kunstgebit). Even later doen wij een bakkie en gaat er een flesje in en zo past het allemaal.

We zijn met de boot naar Manley gegaan waar een goedbezocht strand is, circa 11 km varen, een leuk boottochtje.

's Avonds aten we in een lekkerrestaurantje 'Pony' (ik zal hem wel uitgezocht hebben:-)). Tippe bliefte haar potje warme maaltijd niet en het lichtje ging om 18.00 uur acuut uit. Thuis gekomen heeft ze nog lekker haar fles gedronken en daarna een prima nacht gemaakt tot 5 uur.

Donderdag was Kings Kross onze missie. De van origine 'hoerenbuurt' van Sydney. Toen ik 15 jaar gelden door Australië reisde heb ik hier 3 maanden gewerkt....in een ijssalon welteverstaan:-) De ijssalaon was er nog en aan de huidige eigenaar lieten we foto's van toen zien. Veel dingen waren nog herkenbaar; het kantoor van Travel Active, de organisatie die de reis destijds regelde, de cafe's en het appartement waar we toen sliepen. Heb wel het idee dat er schoon schip is gemaakt vlak voor de Olympische Spelen in 2000, want deze buurt was destijds toch niet het visitekaartje van de stad. Nu nog niet maar het si verbeterd. Heen waren we door de mooie Botanic Gardens gelopen waar we onze ogen uitkeken naar de duizenden (en duizenden) 'flying foxes', een vleermuis. Wat een beesten zeg! Mooie vogels zagen we ook en hun bijbehorende geluiden. Met de metro zijn we naar Darling Harbour gegaan. Wat ons betreft veel te nieuw en steriel, circa 20 jaar geleden aangelegd als soort touristenhaven. Fish en chips gegeten in het officieel beste Fish&Chips restaurant van Australië (zeiden ze, maar dat zegt natuurlijk iedereen). Die kleine meid ging naar dromenland en wij besloten tegen ons morele gevoel in om het Sydney Aquarium te bezoeken. Een wandeling langs allemaal aquaria, deels door onderwatertunnels, met kleine vissen maar ook grote haaien, Manta's, Pijlstaartroggen en wat nog meer. Arme arme beesten, opgesloten in een groot (en vaak ook klein) aquarium. En toch doen wij eraan mee, ook wij betalen (dure) entree... stom stom. Wel een ervaring om een haai letterlijk in de ogen aan te kijken. Ik kreeg ineens visioenen van 'hoe heet die aap ook al weer die een vrouw aanviel die hem in de ogen keek'.... Maar de haai leek me (toe/uit) te lachen en zwom verder... pfffffffff.

Via de Rocks wandelden we terug richting het B&B en onderweg deden we een biertje in het oudste hotel van Sydney met eigen brouwerij, het 'Old Nelson Hotel'. Al wandelend om circa 17.30 uur vonden we Tippe al zo raar naar de grond kijken. Waren die tegeltje zo mooi dan? Toen we goed keken bleek ze toch echt de binnenkant van haar oogleden te bestuderen.. ZIj sliep lekker en wij aten een hapje bij een tent waar je je eigen BBQ bereidt, erg leuk. Gelukkig wou Tippe na haar slaap deze keer graag haar hapje dus wij ook blij.

Na een leuk badritueel waarbij Tippe in haar opblaasbaar zwembadje zat, lagen we om 20:30 uur op bed.....help, wat is er mis met ons? Nou, niets hoor, de dagen zijn vol inspanning en indrukken voor ons alle drie en dan ben je blij als je lekker op je bedje ligt mmmmm...

Vrijdag halen we de camper op en rijden we richting de Blue Mountains. We hebben genoten van twee dagen Sydney en vinden het heerlijk om nu meer de natuur in te gaan met ons huis op wielen......

Arnout Hemel

Voor echt lekker Fish & Chips moet je naar Watson Bay. Aan de jetty zit een hele leuke tent. Pak de ferry vanaf Circular Quay. Enjoy!

moeder

Hoi lieve mensen,
Jullie verhaal gelezen en het lijkt dat jullie volop genieten ,dat ook de bedoeling is van jullie reis. Fijn te lezen dat het met m,n kleine meidje ook goed gaat.
Hier gaat ook alles goed alleen het weer werkt niet erg mee nu regent het en het zou over gaan in sneeuw en daar zitten we nu echt niet meer op te wachten.Er gaat veel liefs met dit mailtje mee voor jullie en weet dat ik aan jullie denk. Dikke knuffel voor Tippe liefs mij

Els (www.verrereizenmetkinderen.nl

Ha Merel, Jenne & Tippe,

Wat lekker dat Tippe zo goed meedraait in jullie reis. Aan de foto's te zien vermaakt ze zich ook prima. Maar wat wil je nog meer? De hele dag met paps & mams op stap en als je moe bent, heerlijk in slaap vallen tijdens het wandelen.

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg van jullie reis en hoop dat jullie af en toe van internet gebruik kunnen maken :-).

Veel groeten,
Els

maike

ha globetrotters!! wat geweldig dat jullie zo'n prachtige reis aan 't ondernemen zijn! heerlijk. wij vannacht net terug van 10 daagjes ssson op lanzerote. tja voelt toch lullig om dat te zeggen tegen mensen die 'gewoon' even met hun weiffie naar down under vliegen alsof 't niks is?! hahaha ik had 't na 6 uur in de hel van het ryan air blik al helemaal geschoten, hi hi... maar lieverds, wat gaaf!! ik ga heerlijk meegenieten en ben onwijs benieuwd naar jullie verdere avonturen. geef tippe een dikke vette knipoog van boefje flo en een lieve knuf van ons. en geniet, geniet, geniet! liefs van de tollen

Yvette

Hey globetrotters :-)
We spreken elkaar echt te weinig. Ik wist niet eens dat jullie op reis gingen, haha!
Maar ga jullie zeker volgen!

Ik ben net weer terug van een weekje St. Johann / Alpendorf.
Maar heb wel een leuke reis in de planning staan later dit jaar. Medio aug/sept een paar dagen Miami en dan door naar Costa Rica (woont een vriendinnetje van mij).

We keep in touch en heel veel plezier natuurlijk!
Enjoy, liefs Yvette

jennifer

Hey Meer!! En Tippe en Jenne natuurlijk..
Wat een leuke verhalen en Foto`s!! En leuk om te kunnen lezen wat jullie allemaal doen daar en dat `t goed gaat.
Heel veel plezier nog!!!

Liefs jen

Merieke

Ha Engeltjes,

Leuk dat ik op deze manier een beetje met jullie mee kan reizen, heel veel plezier daar en een lieve groet vanuit een koud (nog steeds!) Nederland.

Knuf van mij

Lieke

Hallo ouders van Tippe,
jullie kennen mij niet maar via de site van verrereizenmetkinderen.nl kwam ik op jullie blog terecht.
Jullie verhaal heeft ons (nog meer) geinspireerd om met onze kleine man (tzt 1,5 jaar) een maand naar australie te gaan.
Daarom wilde ik jullie iets vragen.
- Wat voor camper hebben jullie destijds gehuurd?? En hoe beviel dat?
- verder vroeg ik me af hoeveel nachten jullie op een plek bleven. Wij willen namelijk wel een beetje rustig aan kunnen doen (genieten!) en de afstand die jullie hebben gemaakt lijkt mij best ver! Is dit zo?
Ik heb geen idee of jullie dit bericht zullen ontvangen maaar ik dacht het is het proberen waard!
Alvast bedankt!
groetjes,