Tippeopavontuur.reismee.nl

Brutale papegaaien, box jelly fish en aankomende cyclonen....

...oohh dus daar komen die balletjes zand vandaan...

Vanuit Yeppoon reden we naar Cape Hillborough National Park. Een prachtig natuurschoon 'where the rainforest meets the ocean' (heb ik niet zelf verzonnen, stond in een brochure). We kwamen aan bij de beoogde campingspot, midden in de natuur, uitzicht op het strand en heel afgelegen..... Hmmm.... we zagen al weer visioenen van koplampen in de nacht dus besloten naar een ietwat geciviliseerde camping te rijden. Wat belachelijk dat 1 zo'n ervaring je gevoel van 'mij kan niets gebeuren' kan veranderen. Zo'n kleintje in je tent maakt je ook een stuk verantwoordelijker m.b.t. veiligheid. Met z'n tweeën denk je toch al sneller 'ik lust je rouw en daarna scheuren we snel weg'.

We belanden een aantal kilometer verder op een klein campingperceel aan zee in het plaatsje Seaforth. Bij de plaatselijke 'Troefmarkt' wat tevens ook het postkantoor is, vragen we waar de beheerder te vinden is want het is een stuk grasveld met een slagboom ervoor en verder niets. We besluiten om twee nachten te blijven want, zoals gezegd, we willen even niet inpakken en wegwezen. Geweldig hoe de papegaaien ons begroeten. Fel gekleurd en oh zo brutaal. We zetten Tippe in het gras en geven haar een kaakje (tja, je moet wat over hebben voor een mooi kiekje). De vrolijke beestjes, een stuk of 14, stormen op haar af en dwarrelen om haar heen. Natuurlijk staan wij in de starthouding om haar te bevrijden maar ze lijkt een geboren 'Tippi' (voor diegenen die het verhaal van dat meisje kennen).

's Avonds worden we verrast door een bezoek van een possum, een zacht (knuffel)dier van circa 40? cm groot dat heel nieuwsgierig bij onze camper op zoek was naar eten. Zolang je hem niet vast wil pakken schijnt hij niets te doen, en anders krijg je een krab met zijn klauwtje als dank. Hij was blij met een stuk kokosnoot die Jenne eerder die dag had geslacht. Het voor elkaar krijgen om zo'n harde vrucht kappot te maken is vaak leuker dan dat het ding lekker is.

Zwemmen in de zee was helaas niet mogelijk i.v.m. de aanwezigheid van de box jelly fish, een zeer gevaarlijk soort kwal met enorme tentakels. Na aanraking met deze onaardige zeebewoner wordt je zenuwstelsel aangetast en weet ik veel wat nog meer. 'Stay calm, most victims survive' staat er op een bord bij zee geschreven, dat stelt gerust.... We kunnen zwemmen in een met netten stuk afgezet zee. Door de regen van de afgelopen weken is het water ook hier bruin maar de watertemperatuur is goed. Ook vinden we mooie schelpen op het strand en die nemen we (stiekem) als souvernirs mee:-). We maken een wandeling door het regenwoud, een stukje rijden richting Cape Hillsborough Nat. Park. Ook nu weer een weg die uitnodigt voor de avonturier maar die niet toegejuichd wordt door de camperverhuurder. Wij (Jenne) kennen ons beestje inmiddels en voor een 'steep climb' en 'not suitable for 2 wheel drive cars' draaien wij onze hand niet meer om.

Na twee dagen touren we richting Eungella Natiuonal Park. We lezen dat er mooie uitzichten zijn en prachtige rainforest. Niets is minder waar en we genieten van de uitzichten op het dal. Jenne krijgt al kriebels bij het zien van dit dichtbebosde groen want zijn motto bij ons in de tuin is 'groeien doet bloeien' dus onze tuin thuis is kaal. Gelukkig kent dit National Park zijn eigen beheerder hahaha. Tippe gaat in de rugdrager en we wandelen langs de Broke River. Dit keer zijn we op zoek naar de 'Platypus' of wel het vogelbekdier. Redelijk zeldzaam en erg schuw maar geduld loont, we hebben 'm gezien! De Platte Poes (waar hij niet op lijkt maar zoals wij hem noemen) lijkt op een soort otter maar heeft een enorme snavel, het lijkt of deze erop geplakt is. Heel bijzonder.

Verder houdt de komende cycloon ons en vele andere reizigers in de ban. Hij raast momenteel over zee maar zal rond de 21e haar entree bij de oost kust (waar wij reizen) maken. Een ieder houdt elkaar op de hoogte want die ervaring willen we graag aan ons voorbij laten gaan. We hopen wel dat het ons voorgenomen bezoek aan de Whitsunday Island niet verwatert maar dat zien we de komende dagen wel.

Heerlijk om jullie reacties te lezen en om te weten dat het met het thuisfront goed gaat.

Kus kus voor allemaal

pascale

Wat een leuke verhalen lees ik elke keer van jullie en als je even je best doet ben je gewoon gezellig bij jullie en beleef je gewoon mee. Ook die spannende verhalen erg leuk, wanneer komt jullie reisverslag uit. Ik moet zeggen dat Tippe op avontuur ook steeds meer echt een titel begint te worden. De foto's spreken voor zich jullie hebben het enorm naar jullie zin. Geniet lekker van elkaar en van alles wat jullie meemaken dan genieten wij hier van jullie. Heel veel liefs, Pascale & Co

jan en betty

wat weer een enorm leuk verhaal en prachtige foto,s
en wat een klein bikkeltje , jullie kleine tippe, midden tussen de grote gekleurde vogels.
veel reis plezier verder.
liefs jan en betty

Miran

Ik kijk iedere keer weer uit naar jullie verhalen en foto's, zo leuk om een beetje mee te kunnen genieten van jullie avonturen. En de foto's van Tippe, wat zal ze daar later blij mee zijn !

Dikke zoen

marijke en hans

We volgen jullie nog even wennen hoe het moet(ingetikt door Dunja)ze proberen het vanavond zelf!

hamar

hoi liefies,beter laat dan nooit!we genieten van de erg leuke en spannende verhalen!Zeker niet in de laatste plaats de fraaie kiekjes van jullie fotomodel,leuk voor op het kaassie of prikbord.Hier is alles weer o.k.,nu de conditie nog.Hans is bij de huidarts geweest,mag een jaar wegblijven,TOF!Lieve drie,nog even lekker genieten samen,we zullen straks je spannende verhalen nog missen Meer,blijf weg bij de tyfoon en pas goed op elkaar,heel veel knuffels voor Tippe en haar lieve ouders,ik ben trots op jullie!!!!!xxxhamar