Tippeopavontuur.reismee.nl

Snorkelen in het Great Barier Reef en varen met snelle boot

De eerste poging om met de kleine boot naar Dunk Island te varen ging niet door i.v.m. te ruige zee. De dag erna was het echter heerlijk weer en de zee kalm. Natuurlijk gingen er allemaal scenario's door ons hoofd wat er met kleine Tippe zou kunnen gebeuren... Ze zakt als een baksteen en haar leven in onze handen... Veel te dramatisch want ze vond het geweldig en wij ook! We voeren 15 minuten van vaste land naar Dunk island en na 5 minuten lag de kleine in het bootje te slapen...al hangend in de rugdrager:-) Op het eiland liepen we naar Muggy MUggy beach, een mooie wandeling van 30 minuten door regenwoud. Prachtig afgelegen strandje met genoeg zee om je zonden te overdenken...of je dromen...

We besluiten de hele dag op het eiland te blijven en lunchen op het enige resort dat er is. Mooi verzorgd met veel sportfaciliteiten. We genieten van een duik in het zwembad en Tippe krijgt met de dag meer plezier in zwemmen, heerlijk om te zien. Als we later op de dag terug worden gevaren, regent het pijpenstelen. Mensen kijken ons na: vader met kind op de rug, kind dat vrolijk naar iedereen lacht al wordt ze zijknat, moeder met grote volg pakte backpack op haar rug... 'Ach, dat arme kind, moet die in dat bootje?' Ja, want dat willen papa en mama graag hahahaha. Helemaal voldaan gingen we even later alle drie van boord en hebben in de regen nog snel even een kiekje laten maken door de schipper!

De dag erna zijn we gaan snorkelen op het Great Barier Reef. Doordat we de Whitsundays hebben moeten overslaan wouden we deze kans niet aan ons voorbij laten gaan. Op een grote boot een uur varen naar het rif. Diverse nationaliteiten bij elkaar. Een tijd met Zuid Afrikanen gekletst en we ontmoetten een leuk stel met Lars van 15 maanden uit Amersfoort.

Het is geweldig om te snorkelen en om de beurten duiken we het water in. We besluiten om niet te gaan diepzee duiken, de mogelijkheid is er wel. Een heerlijke dag op het water, al had ik er in het begin weinig vertrouwen in want HELP wat voelde ik me ellendig het eerste uur op die boot...bleeeh, weet weer wat zeeziek is.

Vandaag hebben we Mission Beach uitgezwaaid en zijn neergestreken in Kuranda, iets ten zuiden van Cairns. We hebben een mooie scenic drive uitgezocht om hier te komen, langs drie mooie watervallen. Morgenochtend verruilen we ons huis op wielen voor een auto. We hebben veel plezier en comfort gehad van ons huisje maar/en kijken uit naar onze laatste twee nachten in het huisje dat we gehuurd hebben. Even weg uit de (na 3 weken) toch wel wat muffe camper want jeee...wat zweet je soms de tent uit 's nachts:-) De 'Oohs en Aaahs' hebben we intussen gehad en daar zijn we blij om. De laatste twee nachten gaan we naar Daintree Forest National Park, het schijnt er (ook) schitterend te zijn. Zondag vliegen we naar huis en daar wacht ons een mooie lente hebben we gelezen......

Liefs en de laatste update volgt....

Ps m.b.t. het babyfront: tand nummer 5 en 6 zijn door!

jan en betty

wat een heerlijk avontuur en wat leuk die reacties over ouders met baby in de regen!!!!!!!!!!!!
geniet er nog maar super van.
top , zo,n makkelijk lief moppie.
lieve groet

gan

time flies when ...tenminste voor de thuis lezers wel, voor mijn gevoel zijn jullie er net en wat veel gaafs hebben jullie gedaan !!
de witte zondag eilanden was denk ik voor tippe te veel geweest en moet je gewoon nog een keer doen als ze iets ouder is en al haar tanden heeft (hihi) want ooooh wat is dat ook prachtig !
jullie hebben echt tijdschrift fotoos,pracht en praal in het koraal..zie tippe alleen maar glimmen. heerlijk slapen in jullie volgende huisje en dan alweer naar huis, bah. maar dan zijn wij er weer om de verhalen te horen en beleef je het avontuur nogmaals. have a save one en goede voyage. ik ga even mn oor uitspuiten en bij komen van slecht nieuws op mn werk, love ya anyways !!

Bosaap II

ok schrijf ik mijn reactie bij dag 1...haha.
anyway tot gauw en een goede (lange) reis terug!
Liefs Ham X
Ps het is toch snoeien doet groeien?
en niet groeien doet bloeien???

Dunja

Super verhalen van een super reis van super stel!!!Goede reis terug,dikke kus van hier!

Francis

Hey lieverds,
Het zit er bijna op, wat is het snel gegaan, goeie reis terug!!!
Roetmop is een lieverd en wat zal hij blij zijn als die jullie weer ziet dikke kus