Tippeopavontuur.reismee.nl

Regenboogstrand, de wateren van Agnes en Yeppoon,

Regenboogstrand, de wateren van Agnes en Yeppoon,

Na het spannende avontuur in de bossen kozen we voor een veilige nacht in Rainbow Beach. Maar om daar te komen was toch een klein avontuur op zich. Op een hobbelige zandweg waar de TomTom het spoor bijster was hield Jenne de enige auto aan die langskwam. Een aardige, ietwat ruig uitziende meneer deed zijn raampje omlaag en zei dat we hem konden volgen. Hij moest een eind dezelfde weg en wist wel een goede route. We noemden onze reddende engel ‘Jannes Platvoet’, hij had een lange ruige baard en liep op blote voeten (nog even en Jenne zijn baard is even lang..). In een cafĂ© onderweg haalde hij twee zakken ijs. Zijn trouwe viervoeter wachtte trouw op hem in de auto, en dat deden wij ook maar dan in onze camper. Wat moest ie met die zakken ijs die hij achterin zijn pick up gooide, overdekt met donker plastic???? Onze fantasieĂ«n sloegen al weer op hol maar hebben we de mond gesnoerd na onze eerdere spannende nacht.

Jannes Platvoet stopte bij zijn ranche. De ingang was een attractie op zich door een groot imposant gierijzeren hek van een adelaar. Jannes gaf toch wel te kennen dat veel mensen daar vaak een foto van maakten dus dat deden wij dan ook maar. Na vriendelijke bedankjes vervolgden wij onze weg naar Rainbow Beach....

Hiervandaan zouden we met een stoere 4x4 naar het grootste zandeiland ter wereld gaan; Fraser Island. Hier zijn de wilde honden ‘Dingo’s’ thuis en is er een mooi lagoon om te zwemmen. Mannen (en vrouwen ookJ) kunnen als kleine kinderen met de auto door het mulle zand crossen met de gehuurde 4x4.

Helaas peanutbutter want het was niet mogelijk om dit plan in 1 dag uit te voeren. Aan alles zit een prijskaartje want het was mogelijk maar dan voor een hoofdprijs of we konden met een grote 4x4 bus samen met andere toeristen. Dat groepsgebeuren leek ons niets dus we hebben het plan laten schieten. De reden dat men minimaal 1 nacht moet camperen/ verblijven op Fraser heeft te maken met het tij, eb en vloed. Het geeft te veel risico om in een dag heen en weer te reizen. Lichtelijk gedesillusioneerd reizen we verder naar Agnes Water. De eerste kilometers komen we allemaal stoere 4x4 voertuigen tegen, in alle vormen en maten en bepakt met gerei om Fraser Island te ontdekken. Slik....maar keuze gemaakt is gemaakt en wij hebben een volgend doel in zicht.

Volgens onze reisbijbel is Agnes Water een prachtige spot aan het water. Ernaast ligt het plaatsje 1770. Aparte naam voor een plaats, in dit jaartal meerde James Cook hier aan. We merken dat we het een beetje zat worden om iedere dag weer ons boeltje te pakken en weer een stuk te rijden. In Agnes Water hopen we minimaal twee nachten te blijven. Bij een van de immer aardige en goed uitgeruste VVV’s informeren we naar een mooi plekje om te overnachten (ter controle op onze mooie-plekjes-gids). De vrouw aldaar is aardig en hulpvaardig maar als je nog niet depri was dan werd je het wel... “The weather is not good at the moment, you will get wet” en “normaly the water is christal blue but now it is brown, the wind is in the wrong direction”. Okeeee.....hmmmmm. Het was zonnig en ons was het bruine water nog niet opgevallen dus waar heeft ze het over.

Mooie plek gevonden, aan zee, circa 50 meter van het strand af. Park was de week ervoor op nieuw heropend, mooie nieuwe safaritenten in de verhuur, op palen gebouwd met een veranda en een lounge bank en uitzicht op zee...prachtig.

De volgende ochtend tijdens de muesli en toast besluiten we om toch verder naar het noorden te rijden. Op de een of andere manier zijn we op zoek naar mooiere uitzichten, adembenemende stranden en we weten nog niet goed wat. Met elkaar hebben we het heerlijk maar we missen het “oooh” en “aahhh” gevoel nog. Zijn we te verwend? Hebben we al te veel gezien in de wereld? Dat willen we niet geloven. De mensen hier zijn enorm aardig en heel hulpvaardig. Het weer is prima; zonnig en tussen de 25 en 30 graden overdag. ’s Nachts vaak regen en overdag soms een stevige bui. Het zeewater was vandaag warm maar is soms een stuk kouder. Het reizen met Tippe bevalt super goed, ze is zo’n schat en vindt alles prima, waar we ook staan(zij heeft geen verwachtingen van mooie plaatjes uit boeken, is dat het misschien?). We hebben nog 10 dagen tot Cairns en willen daar waar het mooi is langer blijven. Misschien (toch) een nachtje naar een van de eilanden van de Whitsunday Islands. Meer naar het noorden schijnen de stranden mooier en de omgeving subtropischer te zijn, we kijken er naar uit.

Vandaag hebben we wel een culturele injectie opgedaan; een bezoek aan het Cultural Aboritional Dreamtime museum in Rockhampton. We kregen een rondleiding en daarna een soort van spreekbeurt van Stephen. Deze jongeman vertelde over zijn voorvaderen, de rituelen, muziekinstrumenten, voedselgewoonten en veel meer. Hij bleef wel een half uur praten en praten en had niet in de gaten dat zowel wij als zijn andere toehoorders (een Nederlands echtpaar) vaak de aandacht even door het raam naar buiten lieten vieren... Oh, hij had een trouwe luisteraar die vol afwachting bleef kijken en luisteren; Tippe. Ze vond alle spulletjes op tafel interessant en dan ging hij trommelen (want dat deden zijn voorvaderen ook) en dat was het natuurlijk helemaal!

We leerden boomerang gooien, dat vonden wij het hoogtepunt want het lukte ook nog! Van oorsprong blijken de leuke speledingen gemaakt te zijn om op dieren te jagen en dus niet om retour te komen maar wij hebben er wel lol mee gehad (en gaan thuis kijken of het ook zo goed lukt).

We zijn nu in Yappoon, een badplaatsje met een heel breed strand met miljoenen bolletjes zand die door kleine krabjes zijn vervaardigd. Weet even niet meer waarom die ijverige beestje dat doen, we denken als een soort camouflage. Het is een mooie kunstwerk als je het strand op loopt; een mozaĂŻek van zandbolletjes. Nu zitten we buiten, het is donker, we hebben ons hapje op en de kleine meid ligt al even in haar dreamtime land. We hebben haar lekker gewassen in de wasbak van de camper, prima oplossing en met wat puzzelwerk past ze er nog heel goed inJ.

Morgenochtend hopen we onderweg op onze doorreis deze update te versturen.

Dikke kus van ons

Ps: nog een anekdote dat ons achtervolgt... Bij het afhalen van onze camper zat er een ouder Duits drietal naast ons om hun camper te regelen. De vrouw had contact met Tippe. We wisselden wat woorden uit in het Duits. Zegt die mevrouw ineens tegen Tippe “Du schönes Deutsches Kind”. Huh?! Pardon?! Toen zijn we maar snel Nederlands met elkaar gaan praten en heel gebrekkig Duits... Pas was Tippe weer in de aandacht van een Duitse vrouw. Toen zagen we het al aankomen dus hebben we gezegd dat we “aus Holland” komen.

tante Maya

Lieve Meer, Jenne en nichtje Tippe,

wat is het toch leuk om jullie avonturen mee te mogen beleven. Al is het dan alleen maar op papier...( eh, computer)
Ik begrijp niet dat jullie niet naar Fraser Island zijn gegaan. Had je toch wat anders ingekort. Maar goed, jullie zullen de juiste keuze voor jullie zelf wel gemaakt hebben. Hier alles goed. Koud, maar het voorjaar komt schijnbaar vanaf morgen ( 16 graden!!???) Dus geniet nog even van die 25-30 graden. Ga nu voor Noah een palmpaasstok maken, voor de optocht op school. Ja, ja, pasen staat voor de deur...maar dan zijn jullie d r gelukkig weer. Want we missen jullie wel! Dikke knuf en lekker verder genieten! Enne, pas alsjeblieft op met al die enge bosjesmannen! En Jenne dat je stoer bent weten we...maar blijf bitte, bitte gewoon lekker in de camper als d r weer een paar gekken naast jullie komen camperen!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Cacca

He , heerlijk om alles te lezen. Leuk geschreven ook! Die zandballetjes komen toch gewoon van de gaten die ze graven op het strand om zelf lekker cool onder het zand te zitten? 'Afvalzand'? Als je een tijdje stil op het zand gaat liggen dan zie je ze vanzelf allemaal naar boven komen.

Daar jullie Fraser hebben moeten overslaan, zou ik zeker nog een eiland op whitsundays doen! Ik weet niet wat er allemaal in laatste 10 jaar veranders is, maar ik vond Noosa ook leuk plaatsje. En Mission Beach met Tree Hostel, maar jullie zijn tuurlijk met camper. Dus dat wordt lastig.
Ach, wat julie ook nog gaan doen, wordt sowieso goed. Hier wordt het deze week al wel 15 graden!!!!

Doe voorzichtig, XX.

Dunja

Lieve drie....wat een super verhalen weer.......die tenten op palen ziet er echt geweldig uit!Wat een paradijs om te zien en wat een ervaring ook voor Tippe.Niet te stoer worden he Jenne hihi,dikke kus van ons 4

Hanneke

Lieve wereldreizigers!

Wat een geweldige verhalen, die Tippe die maakt dat toch maar mooi mee in haar jonge leventje.
Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben, geniet van alle momenten!!

Liefs van hier,

Hanneke

jAN EN bETTY

WAT EEN WERELD REIS MAKEN JULLIE TOCH.
EN WAT DOET ZO,N KLEIN MEISKE HET GOED ZEG! ZE WORDT VAST EEN KLEINE WERELD REIZIGSTER.
EN WAT HEERLIJK DAT JULLIE HET ZO FIJN HEBBEN.
GENIET VAN AL HET MOOIE!!!!!!!

jAN EN BETTY

Wimco

Lijkt me echt helemaal niks wat jullie daar aan het doen zijn! Ik ga donderdag heerlijk 3 dagen skieen dat is pas leuk!! Hier in Garderen is het trouwens ook niet mis, het wordt morgen heerlijk 11 graden en waarschijnlijk ook geen regen! haha.. ik zag dat de grijze kilometervreter ook weer terug was en volgens mij zonder deuken, maar als je wilt dat die weer gespoten wordt dan regel ik dat vannacht wel hoor. super om alles van jullie te lezen, dikke kus van ons.

Daan

Keekaboooo 'aus Holland'!

Mooie verhalen, mooie mensen :)
Ik vind het dan het leukst om te lezen dat jullie het zo heerlijk met elkaar hebben. Dat is toch wat je uiteindelijk het meest dat gevoel met je grote liefdes.
Dat zijn de echt 'oooohs' en 'aaahhhs'

Hier gaat t goed. Geniet veel van mn meissies en ben grootse plannen aan het smeden met Harmen over de koers die ons leven op gaat. To be continued tijdens ons volgende etentje.

Heerlijk om zo met jullie mee te reizen.

Enjoy! Koesz

Mel

Jeetje, wat heerlijk om jullie reisverhalen te lezen en werkelijk te voelen...spannend hoor...ben behoorlijk jaloers als ik het zo lees...heb een grote opdracht binnen per direct, dus genieten jullie maar lekker, ik werk wel....

Dikke kus en geniet ervan!
Beso!

Rom

Hey lieverds,

Super om jullie zo te volgen! En vooral door het beeldende schrijven van Meer, geweldig!!!
Echt een top meissie die Tippe!
Geniet heerlijk!
Dikke kus Rom

Francis

Zit jullie geweldige avonturen te lezen en wie komt er naast me liggen "Het is Borre" Het is tijd dat foef moet plassen en hij alleen even door het gat van de deur kijkt of dat wel snel genoeg gaat, daarna is het namelijk HOOGSTE tijd voor het soepele gewrichten botje.
Veel plezier, dikke kus voor jullie en Ă©Ă©n extra voor Tippe

Antoine

Heey Merel, Jenne en Tippe,

Ben weer helemaal bijgelezen na even uit de lucht te zijn geweest! Mooie verhalen en foto's, super blog hoor! Ziet er ook altijd weer mooier en beter uit. En zo te lezen mooie Defender tracks gevonden, misschien toch maar de wagens over laten varen? Eerst dichter bij huis lekker stoeien ;-).

Afgelopen weekend met Sandra en Robert onderweg geweest op de skies, erg leuk hoor en leuke griet die Sandra ;-) Kent goede kunstjes op de skies die ik nog moet leren. Robert gaat als een speer overigens, doet ie goed!

Jullie nog heel veel plezier en lees de verhalen.

Ciao,
Antoine

Marianne

oohhh, zo'n tent op palen, daarin zou ik wel altijd willen wonen, mét uitzicht natuurlijk. dank voor de verhalen, ik wens jullie nog veel (ontspannende) avonturen toe, hebben wij weer wat te lezen......

Wimco

Ha broertje schone zus en lief klein tippe meisje.
Wat een mooi verhaal weer zo te lezen wonen die mensen daar heel relaxed niks geen stress van niet belangrijke dingen.
Heeft jenne de video van Billy niet gekeken! Die had wel wat behoorlijke ooooooh aaaaah plekken daar in de buurt! En nog met een mooi accent ook.
Wij lekker skieen echt prachtige dag vandaag, en de mannen wilde niet met ons praten, te druk met spelen .
Kus van ons